Over twee weekjes... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Woudiëtte Verboom - WaarBenJij.nu Over twee weekjes... - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Woudiëtte Verboom - WaarBenJij.nu

Over twee weekjes...

Door: Woudie

Blijf op de hoogte en volg Woudiëtte

25 Juni 2012 | Nederland, Amsterdam

Ztten we, als alles goed gaat, op dit moment al op onze locatie!!
Tempus fugit: de tijd vliegt!

Ik ben hard aan het onderzoek bezig: welke ontwikkelingen hoort een jong kind op welke leeftijd ongeveer door te maken? Welke voedingsstoffen heeft het in welke hoeveelheid op welke leeftijd nodig? Maar ook: hoe ga ik vragen of ik een kind mag wegen? Ik ben hard aan het leren, en een zakformaat-boekje aan het maken met een aantal zinnen met vertaling (fonetisch schrift), zodat ik eenvoudige vragen kan stellen; benieuwd of het lukt!
Over sommige woorden breekt je tong haast:
zdjes: maanden
gotjite: créme
panedjelniek: maandag
(Pf, gebarentaal is makkelijker Marjolein. Kun je me deze cursus ook geven? ;)

Andere woorden zijn weer heel makkelijk of soms zelfs haast hetzelfde:Biblía, trie (3), en kofje voor koffie.
Ik kreeg een tip om picto's te gebruiken, wat een superidee!


Verder meer informatie over de reis: op 9 juli moeten we om 07:00 inchecken, 8.35 hopen we te vliegen vanaf Eindhoven Airport. De 27e hopen we rond kwart voor 6 's avonds weer te landen.
Verder mogen we in totaal PER PERSOON WEL 42 kg MEENEMEN!! Dit is veel meer dan we dachten. Een megakoffer staat inmiddels te wachten, helpt u/jij om hem nog verder te vullen? In mijn vorige blog staan de spullen waarom de coördinator van Beregowo gevraagd heeft op een rijtje.

Nog 13 dagen... Maar ook nu is er een team hard aan het werk, en in augustus hoopt een nieuw viertal de huidige drie Nederlandse vrijwilligsters te gaan vervangen, ook voor een heel jaar. Ook als wij weggaan blijven de kinderen er, blijft de zorg voor hun ontwikkeling nodig, maar bovenal de zorg voor hun ziel. Mogen zij ook een plaats hebben in uw gebeden?

Groetjes,
Woudiëtte

  • 29 Juni 2012 - 11:39

    Mieke Baak:

    Kijk nu voor het eerst op je blog!
    Ziet er allemaal goed voorbereid uit hoor.
    Lijkt me heel moeilijk zo'n vreemde taal. Inderdaad wel makkelijk als je je een beetje verstaanbaar kunt maken. Wat heb je nog precies nodig om de koffer gevuld te krijgen? Dan zal ik eens voor je kijken! Sterkte met de vele voorbereidingen. Liefs Mieke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Woudiëtte

Hallo allemaal, Op 9 juli hoop ik voor drie weken te vertrekken naar Oekraïne! In een ziekenhuis in een van de steden mag ik drie weken lang (verlaten) baby's geven wat zij nodig hebben: aandacht, liefde, voeding en verdere verzorging. Veel krijgen zij tekort, de teams van CR verlichten deze nood door liefde, zorg en aandacht te geven, naast praktische middelen: medicatie, voeding, kleding, enz. Ik zie er naar uit om te gaan! Reist u/jij in gedachten, via mijn verslagen en foto's, met mij mee?

Actief sinds 28 April 2012
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 15360

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 27 Juli 2012

Babyzorg in Oekraïne!

08 Juli 2011 - 21 Juli 2011

werkvakantie Hongarije

10 Juli 2010 - 27 Juli 2010

werkvakantie Hidisel de Sus

Landen bezocht: