Ivan is naar huis!! - Reisverslag uit Boven-Hardinxveld, Nederland van Woudiëtte Verboom - WaarBenJij.nu Ivan is naar huis!! - Reisverslag uit Boven-Hardinxveld, Nederland van Woudiëtte Verboom - WaarBenJij.nu

Ivan is naar huis!!

Blijf op de hoogte en volg Woudiëtte

13 Augustus 2012 | Nederland, Boven-Hardinxveld

Geweldig! Niet meer heel de dag in z'n bedje, maar omgang met andere kinderen, waardoor hij waarschijnlijk veel sneller zal ontwikkelen. Blijkbaar is het de afgelopen weken zo goed met hem gegaan dat hij naar huis mocht. Daar ben ik heel blij mee, anderzijds weet ik ook niet in wat voor situatie hij nu terecht gekomen is. Het zal waarschijnlijk heel erg wennen zijn geweest, maar toch denk ik dat het beter is dan in het ziekenhuis, vooral door de communicatie met anderen, die hij in een zigeunerwijk zeker zal hebben. Wat geweldig voor dit kleine mannetje!
En David en Agnes zijn ook naar huis. In 3 weken tijd dus totaal 4 kinderen!

Afgelopen twee weken leek misschien stil doordat ik geen blog geschreven heb, maar mijn hoofd heeft niet stil gezeten. Ik heb alle meetresultaten op een rijtje gezet, En daarnaast heb ik een model ontworpen om alle soorten voeding te kunnen vergelijken; te beoordelen in hoeverre ze voldoen aan de behoeften van de baby's. En welke hoeveelheid van welke voedingsstoffen de combinatie van de verschillende soorten voedingen bevat.
Inmiddels is de de russische informatie die op de meegekregen pakken voeding stond voor me vertaald (Bedankt Alina!). En het boekje is als het goed is ook zo goed als vertaald, waardoor ik deze of volgende week het model hoop in te kunnen vullen waarna ik de voeding kan beoordelen.

Stap voor stap kom ik dichter bij het antwoord op de grote vraag; Krijgen deze kinderen qua voeding wat ze nodig hebben? Kunnen ze hier wel goed op groeien? In de Malutka en Maliesh lijkt redelijk wat te zitten, maar hoeveel zit er nog in nadat het gesteriliseerd is? En hoeveel zit er in rijstwater? Op dit moment nog uitdaging genoeg! Wat is het ontzettend leuk om op deze manier onderzoek te doen!

In de bijlagen nog wat foto's van de melkkeuken!

Groetjes,

Woudiëtte



Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Woudiëtte

Hallo allemaal, Op 9 juli hoop ik voor drie weken te vertrekken naar Oekraïne! In een ziekenhuis in een van de steden mag ik drie weken lang (verlaten) baby's geven wat zij nodig hebben: aandacht, liefde, voeding en verdere verzorging. Veel krijgen zij tekort, de teams van CR verlichten deze nood door liefde, zorg en aandacht te geven, naast praktische middelen: medicatie, voeding, kleding, enz. Ik zie er naar uit om te gaan! Reist u/jij in gedachten, via mijn verslagen en foto's, met mij mee?

Actief sinds 28 April 2012
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 15361

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 27 Juli 2012

Babyzorg in Oekraïne!

08 Juli 2011 - 21 Juli 2011

werkvakantie Hongarije

10 Juli 2010 - 27 Juli 2010

werkvakantie Hidisel de Sus

Landen bezocht: