Finally we' ve found an internetcafe! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Woudiëtte Verboom - WaarBenJij.nu Finally we' ve found an internetcafe! - Reisverslag uit Berehove, Oekraïne van Woudiëtte Verboom - WaarBenJij.nu

Finally we' ve found an internetcafe!

Door: Woudie

Blijf op de hoogte en volg Woudiëtte

11 Juli 2012 | Oekraïne, Berehove

Goodmorning everybody!!
Yesterday evening we' ve found an internetcafe, I'll tell you so very, very much!

Maar ik zal eerst even overschakelen op NL. Sinds we op Eindhoven incheckten was alles in het Engels, allen 's avonds als we onder elkaar zijn praten we NL, maar dan is Dasha, de dochter van onze hospita er vaak bij, en spreken we dus ook engels, want dat kan ze, ondanks haar net 11 jaar, vloeiend. Maar tot mijn verbazing heb ik er zelf ook geen enkele moeite meer mee. Nu profiteer ik van m'n engelse studieboeken en het volgen van 2 extra vakken engels afgelopen jaar.

Ik zal even meerdere blogs schrijven, op volgorde, zodat jullie me een beetje kunnen volgen.

Enerzijds heb ik het totaal niet het gevoel in het buitenland te zijn, het voelt goed, en vertouwd om hier te zijn. Het lijkt veel op Roemeni:e en Hongarije. Anderzijds zijn we na ons werk soms echt een beetje overruled van alle indrukken. Some things are hard... very hard.


De reis ging super voorspoedig, rond 17e (EU Time) kwamen we aan in De Ark, ons hostel voor deze weken. De Vinogroep moest nog een uur verder. Ik vond de reis heel snel gaan, mede doordat we er vorige keren met de auto 3x zo lang over deden. We kwamen ook vlak langs KIsvarda, de plaats waar ik vorig jaar gewerkt heb, dat was even slikken. Heel graatg zou ik langs gaan, maar dat gaat niet omdat we dan de grens weer over moeten + we de vrijdag van vertrek al erg vroeg weg moeten.
Het vliegen was prachtig, wat schitterend om het wolkendek van bovenaf te zien, en het land diep onder je, hoe mooi is de schepping!

Een warme hap lucht kwam ons te gemoet bij uitstappen. de eerste dagen was het rond de 35 graden, nu iets minder, maar beiden prima te doen. Ik heb geen last van de warmte, s avonds meer van de muggen, waarom ik dan (hoe netjes :P) van half, polsen tot enkels bedekt ga.

N volgend blogje over het werk. Ik heb best wat foto,s gemaakt, maar uploaden is helaas geen optie hier, die komen dus later.

Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Woudiëtte

Hallo allemaal, Op 9 juli hoop ik voor drie weken te vertrekken naar Oekraïne! In een ziekenhuis in een van de steden mag ik drie weken lang (verlaten) baby's geven wat zij nodig hebben: aandacht, liefde, voeding en verdere verzorging. Veel krijgen zij tekort, de teams van CR verlichten deze nood door liefde, zorg en aandacht te geven, naast praktische middelen: medicatie, voeding, kleding, enz. Ik zie er naar uit om te gaan! Reist u/jij in gedachten, via mijn verslagen en foto's, met mij mee?

Actief sinds 28 April 2012
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 15363

Voorgaande reizen:

09 Juli 2012 - 27 Juli 2012

Babyzorg in Oekraïne!

08 Juli 2011 - 21 Juli 2011

werkvakantie Hongarije

10 Juli 2010 - 27 Juli 2010

werkvakantie Hidisel de Sus

Landen bezocht: